10 sanningar

1. Jag lär mig att stå upp för vem jag är.
För varje dag stärks mitt självförtroende. Genom att jag har starka männinskor runt omkring mig. Vilket stärker mitt egna psyke. Och genom att dem accepterar mig lär jag mig att acceptera mig själv mer och mer.

2. ADHD, dyslexi, dyskalkily.
Jag är utredd för alla tre. Men kan inte kalla mig för varekn el hel dyslektiker eller dyskalkilektiker. Därför att jag ex älskar att skriva, och är väldigt duktig på det. Och för att jag kan läsa ut böcker, jag har inte någon större svårighet med det. Eller jo, där sitter väl felet. Att det är precis vad jag har. En liten svårighet med texten. Men trots det läser jag någolunda bra. Vilket är ovanligt.
Och när det gäller dyskalilyn så låg jag på gränsen. En del tester klarade jag utmärkt och en del helt åt skogen. Det negativa övervägde och där kom utredningen.
Det är komplicerat.

3.Mitt liv förändrades när Tyson och medicinen kom in i bilden.
På sätt och vis. Jag blev väl ''tråkig''. Det var höst och alltså var vintern påväg. Så det vart en hel del hemma kvällar. Dels för att jag la ner all min energi på Tyson och sen tror jag att medicinen kan ha gett en effekt som så att jag tappade lusten lite. Eller började snarare inse. Vad fanns ute bland snö och mörker? Har förlorat ca 50% av de jag umgicks med då. Och på något sätt är det skönt. Med tanke på att jag funnit nya. Samtidigt tråkigt, fast inte så värst. Eftersom att vi fortfarande har kontakt, men bara inte umgås. Även här är det svårt att förklara, för jag vet inte riktigt själv.

4. Mognat.
Ja, om man ser tillbaka ett halv år - år. Så har jag mognat en hel del. Kanske svårt att se som som annan person. Men jag själv ser och jag tänker inte som tidigare. Det tror jag beror på att jag bara umgås med äldre. Inte 1 år utan 2-4 år. Vilket är en stor ålderskillnad. Och framförallt för att jag fått så mycket tid till att tänka.
5. Önskar mig bort ångesten.
Sedan jag började med medicinen började det slå mig med ångest lite titt som tätt. Nu med månaderna har jag lärt mig hantera det. Men det är fortfarande jobbigt. Nu vet jag också varför, och det är skönt. Biverkningarna försvann mer och mer ju närmare jag kom min rätta dos. Men just detta sitter kvar. Vilket jag tror beror på att jag själv vet om att den finns, och tänker på det.

6. Fobier.
Min allra största fobi är varulvar. Därefter kommer homosexuella. Absolut inte personligen. Men jag kan inte se på när ett homosexuelltpar kysser varandra eller liknande. Jag har också stor rädlsa för hönor. Det har jag haft sen jag varit liten.

7. Dåligt borsskick.
Jag avskyr människor som smaskar, pratar med mat i munnen. Sådant kan ge mig panik.

8. När jag blir stor.
Jag har många drömmar. Det ska innehålla stylingen och ridningen. Jag har en dröm som elit ryttare. Samtidigt som en stor make up artist. På något sätt måste jag få ihop det där.
Och helt ärligt så skulle jag kunna tänka mig att jobba som polis.

9. Jag är lätt att tala ut till.
Många människor pratar ut till mig. Och har påstått att jag är en simpel person att prata med. Det jag kan hålla med om eftersom att jag oftast förstår och lever mig in.

10. Kittlig.
Jag är inte kittlig någonstans på kroppen. Såvida man inte trycker in fingrarna på sidan av magen. Det är lite coolt.


Kommentarer
Postat av: sandra

medicin mot vadå?:/

2011-06-16 @ 16:29:38
Postat av: Andrea

Jag äter concerta, mot ADHD :)

2011-06-16 @ 23:09:22
URL: http://anystrm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0